תודה שכתבתם לי
אצור קשר בהקדם

טור 20: הכתיבה היא הרפתקה

שאלה: 
לסיום, אם היית צריכה לומר דבר אחד, לתת עצה אחת, בנוגע לכתיבה, מה היית אומרת?
כבר מתגעגע,
אודי.
 

תשובה: 
אודי יקר, 
אם הייתי צריכה לומר דבר אחד בלבד הייתי אומרת שהכתיבה היא הרפתקה. 
 

מכל הדברים? למה זה הדבר הכי חשוב?
 

כי זה מה שמאפשר אותה. רק כשבאים אל הכתיבה, ואל יצירה בכלל, מנקודת ההתייחסות הזו, הדרך שהולכים היא אמיתית, והמקומות שמגיעים אליהם הם המעניינים והמשמעותיים באמת. 
אנחנו יודעים היכן אנחנו מתחילים - בדמות, ברעיון, ברגע מסוים,  אבל מרגע שהתחלנו לגלגל את הפתיל הוא מוביל אותנו לא פחות משאנו מובילים אותו. אם נענים להתפתלויות הלא-צפויות שלו מהר מאוד מגלים שהקלישאה "חכם השביל מן ההולך בו" הפכה לכזו בזכות האמת הצפונה בה. 
 

את בעצם אומרת שבכתיבה יש עדיפות למה שאני לא יודע על פני מה שאני כן? ללא מוכר על פני המוכר?
מה שאתה מכיר יודע הוא חשוב ותזדקק לו בכתיבה, אבל בתהליכי יצירה אנחנו מעמיסים על הגב את כל מה שאנו יודעים ומכירים, ועם המטען הזה יוצאים למסע אל הלא צפוי. 
נסה לדמיין כיצד היה נראה יומך אילו היה מתוכנן מראש לפרטיו, ואתה היית מקפיד להצמד אליהם, ללא חריגות. זה לא רק היה מופת של שעמום, זה גם לא היה לוקח אותך לשום מקום מעבר לסימון וי ברשימת המשימות. בחיים האמיתיים אתה יודע כיצד יראה יומך פחות או יותר, אבל אתה לוקח בחשבון גם מקום ופניות להפתעות המיוחדות שיתרחשו בו, שיחות לא צפויות, פתרונות מכיוונים אחרים.
אבות ישורון אמר בראיון לבתו הלית ("חדרים", 6) "זה ההרגל שממית את השיר". הוא דיבר בדיוק על מה שאתה שואל: המוכר, הידוע, הקבוע, לעומת הנעלם, הטמיר, הנסתר מן העין, שדורש מאיתנו לפסוע בדרך לא נודעת כדי לגלותו. 

מצד אחד זה מפחיד, הלא ידוע הזה, צריך אומץ כדי ללכת במקומות שלא דרכת בהם מעולם. מצד שני, אם השביל חכם ממני, כל מה שנדרש ממני הוא פשוט ללכת בו. 

נכון. כששאלו את יונה וולך מה הדבר החשוב ביותר בכתיבה בעיניה, היא השיבה: "לכתוב" ("חדרים", 5). אני מדמיינת אותה מחווה באוויר את תנועת הכתיבה. פשוט לכתוב, פשוט ללכת, הדברים קורים תוך כדי תנועה, אם אנחנו מאפשרים אותם. 
 

אבל אני הרי כן מחליט על איזה שהוא מסלול מראש כשאני יוצא לדרך, יש לי כיוון.
 

אוקי, אבל מה אתה עושה אם אתה רואה שביל יפהפה פתאום באמצע הדרך, שלא ידעת על קיומו מראש, ולא סומן במפה? האם אתה אומר לעצמך "אמשיך ללכת לפי התוכנית שלי, עלי להגיע אל היעד. אם אסטה אולי אאבד את הדרך, או אאריך את המסלול"? או שמא "יכול להיות שיש כאן משהו בשבילי, זה נראה יפה, אני מוכרח לבדוק את הנתיב הזה. איזה כיף, הרפתקה לא צפויה"?
 

אני רוצה להאמין שאהיה גמיש מספיק כדי לסטות ולראות מה יש שם בשבילי. איך אני מחבר את זה לכתיבה עצמה / זה מתבטא בכתיבה עצמה? 
 

זה אכן דורש גמישות מחשבתית, וגם פניות, ואומץ. ההרפתקנות הזו מתבטאת בכתיבה בעיקר באמצעות ההקשבה לדמויות שלנו, ההפתעות מגיעות בעיקר דרכן. אנחנו מתחילים לרקום אותן, ואז מגיע שלב שבו הן מתנועעות בעולמן, ודברים מתחילים לקרות, אם אנחנו מאפשרים את זה. אן למוט כתבה בספרה המופלא "ציפור ציפור" לא לדאוג בנוגע לעלילה, לדאוג בנוגע לדמויות, כלומר, להשקיע שם את האנרגיה, וזה מה שייצור את העלילה. 
 

נניח שאני ערוך לכל אלה, לוקח אותם בחשבון, מוכן להם, מה נדרש ממני כדי להיות אדם כותב? – לשנות את השאלה. 
 

כמו שוולך אמרה, לכתוב. 
להיות נוכח פיסית ורגשית בתוך הכתיבה, פשוט לעשות אותה, ולתת לה להוליך אותך. עבור האנשים הכותבים אין הרבה תגמולים משמעותיים, מספקים ומענגים מרגעי כתיבה צלולים וממוקדים. 

מְרֻצִּים

בת עמי הרץ, פסיכולוגית קלינית

אני שמחה להמליץ על הסדנה של אוולין שמספקת לי כבר תקופה ארוכה מרחב להתפתחות ולצמיחה ככותבת.

לאוולין יש יכולת מדהימה לפרגן, לשבח ולתמוך, ובו זמנית גם למשוך כלפי מעלה, להציב דרישות ולקדם. יש לה ראייה חדה ויכולת הבנה מופלאה של טקסטים, והיא מצליחה להצביע על הנקודות העיקריות בטקסט, ולהראות כיצד כלים שונים בכתיבה משפיעים על האיכות הרגשית של הטקסט ועל האפקט שיש לו על הקורא.

אוולין מביאה לסדנא מקצועיות מרשימה, וידע רחב ועשיר  מעולם הכתיבה היוצרת, והיא מעבירה אותו בדרך החווייתית והמיוחדת שלה.

הסדנה שלה מספקת גם מספקת חוויה רגשית עוצמתית וכן מגדלת ומטפחת את יכולת הכתיבה ואת כישורי הכתיבה של המשתתפים. במקביל, כמעט בלי לשים לב, נחשפים בסדנה לעולם שלם של מושגים, של כלים, וגם של אנקדוטות וסיפורים מעולם הכתיבה היוצרת. הכל בחיוך, בהומור, ברגישות וברצינות אמיתית.

ללא ספק – אוולין היא מנחה בחסד לכתיבה יוצרת.

 

מאחלת לה המון בהצלחה –

בת עמי הרץ

פסיכולוגית קלינית

אני שמחה להמליץ על הסדנה של אוולין שמספקת לי כבר תקופה ארוכה מרחב להתפתחות ולצמיחה ככותבת.

לאוולין יש יכולת מדהימה לפרגן, לשבח ולתמוך, ובו זמנית גם למשוך כלפי מעלה, להציב דרישות ולקדם. יש לה ראייה חדה ויכולת הבנה מופלאה של טקסטים, והיא מצליחה להצביע על הנקודות העיקריות בטקסט, ולהראות כיצד כלים שונים בכתיבה משפיעים על האיכות הרגשית של הטקסט ועל האפקט שיש לו על הקורא.

אוולין מביאה לסדנא מקצועיות מרשימה, וידע רחב ועשיר  מעולם הכתיבה היוצרת, והיא מעבירה אותו בדרך החווייתית והמיוחדת שלה.

הסדנה שלה מספקת גם מספקת חוויה רגשית עוצמתית וכן מגדלת ומטפחת את יכולת הכתיבה ואת כישורי הכתיבה של המשתתפים. במקביל, כמעט בלי לשים לב, נחשפים בסדנה לעולם שלם של מושגים, של כלים, וגם של אנקדוטות וסיפורים מעולם הכתיבה היוצרת. הכל בחיוך, בהומור, ברגישות וברצינות אמיתית.

ללא ספק – אוולין היא מנחה בחסד לכתיבה יוצרת.

 

מאחלת לה המון בהצלחה –

בת עמי הרץ

פסיכולוגית קלינית

יהונתן ולד, מנכל צ'מפיון מוטורס לשעבר

את אוולין אני מכיר למעלה משנה כמשתתף בסדנת כתיבה יוצרת בהנחייתה.

התרשמתי מהידע הרחב בתחום וההכרות הבלתי אמצעית עם סוגות שונות ומגוונות בשירה ובפרוזה.

יכולתה של אוולין לזהות, לנתח ולתמלל בצורה פשוטה ובהירה רעיונות ומסרים ספרותיים, מעוררת התפעלות.

גישת הביקורת החיובית, הבונה המשתפת של אוולין מחוללת פלאים בהפנמה של רעיונות, טכניקות וכיוונים ביצירה אצל משתתפי הסדנה.

גם לאישיותה החברתית, המכילה, המקבלת והסובלנית תרומה גדולה בהצלחתה לנהל ביעילות ובמקצועיות סדנה בה מגוון כה הטרוגני של משתתפים.

 

בברכה
יהונתן ולד

 

 

 

את אוולין אני מכיר למעלה משנה כמשתתף בסדנת כתיבה יוצרת בהנחייתה.

התרשמתי מהידע הרחב בתחום וההכרות הבלתי אמצעית עם סוגות שונות ומגוונות בשירה ובפרוזה.

יכולתה של אוולין לזהות, לנתח ולתמלל בצורה פשוטה ובהירה רעיונות ומסרים ספרותיים, מעוררת התפעלות.

גישת הביקורת החיובית, הבונה המשתפת של אוולין מחוללת פלאים בהפנמה של רעיונות, טכניקות וכיוונים ביצירה אצל משתתפי הסדנה.

גם לאישיותה החברתית, המכילה, המקבלת והסובלנית תרומה גדולה בהצלחתה לנהל ביעילות ובמקצועיות סדנה בה מגוון כה הטרוגני של משתתפים.

 

בברכה
יהונתן ולד

 

 

 

עוזי ריש, מהנדס עגוני צריח

עיסוקיי בתחום ההנדסה והמדעים המדויקים הרחיקו אותי מהתעניינות בכתיבה שנים רבות עד שהספד שנאלצתי לכתוב לקרוב משפחה, הצית בי גירוי וסקרנות למה שחוויות הכתיבה יכולה להביא עימה, וכך הגעתי לסדנה הראשונה של אוולין. מאז אני שם כמה שנים, עם כמה הפסקות והשתתפות גם בסדנאות של מנחים אחרים. אנסה לתמצת בקצרה מה עושה את הסדנאות של אוולין להצגה הכי טובה בעיר.

כמעט בכל מפגש שבועי כזה יוצא לי לכתוב משהו שנוגע בחוויות החיים העכשוויים שלי או בזיכרונות רחוקים יותר, וגם בחוויות של אחרים. הניסוח הקונקרטי של ההרגשות הקשורות בחוויות אלו אם זה בניסוח ישיר או אם זה בניסוח מטפורי מתאים,  גורם לי לחוש שתפסתי את רגע החוויה, שלא נתתי לו לחמוק ולהעלם כאילו לא היה, לאחוז בחיים, להרגיש ולהבין מה קורה כאן בעולמנו קצר הזמן. מה שנכתב נשאר לא בגלל שהונצח על הנייר אלא בגלל שעבר את הניסוח הפנימי שלי בדרך לכתיבתו.

ואוולין יודעת איך לחלץ את הכתיבה הזו ממי שיושב בחבורה הכותבת. כל מפגש מחולק לפרקים: הכתיבה ברצף שאינה להקראה ומשחררת את היד הכותבת ללא בקרה עצמית, הצגת נושא המפגש והזמנת המשתתפים לכתוב רשימה של אסוציאציות הקשורות בו, הקראת רשימות אילו המאפשרת למשתתפים להיות ניזונים גם מאסוציאציות של חבריהם לסדנה, ואחר כך כתיבת קטע הקשור באסוציאציות שעלו. בסיום המפגש מקריאים המשתתפים את מה שכתבו. אבל זו רק פרשנות כללית שלי לאיך שמתנהל המפגש. אוולין הקוסמת עושה תוך כדי כך גם דברים נוספים שאם הייתי מודע להם אולי הייתי מנחה סדנאות בעצמי, אבל אני לא שם.

בסיום כל משתתף שמקריא את מה שכתב, מקבל משוב מחברי הקבוצה ומאוולין. אוולין בתבונה רבה יודעת לאתר ולהצביע קודם כל על הצדדים הטובים בכל קטע שנכתב, ולפעמים אני תוהה מאיפה באה לה הברקה שנאמרה. בכך גם מעודדת את הכותב, אך גם גורמת למשתתפים האחרים לנסות ולפענח את האיכויות הטובות בכל קטע, ועל ידי כך גם לשפר את הכתיבה שלהם וגם לפתח אוזן ועין חיוביים על החיים בכלל.

משתתפים רבים ממשיכים לכתוב את הקטע שהתחילו במפגש, שולחים אותו במהלך השבוע במייל לקבוצה, וההזנה ההדדית נמשכת. המפגשים האלו אינטנסיביים, נטולי פתפותי סרק, טעם החיים. כמה מחברי הטובים ביותר היום הם שותפים לפרק זמן כזה או אחר בסדנאות של אוולין.

עוזי ריש, יולי 2017.

עיסוקיי בתחום ההנדסה והמדעים המדויקים הרחיקו אותי מהתעניינות בכתיבה שנים רבות עד שהספד שנאלצתי לכתוב לקרוב משפחה, הצית בי גירוי וסקרנות למה שחוויות הכתיבה יכולה להביא עימה, וכך הגעתי לסדנה הראשונה של אוולין. מאז אני שם כמה שנים, עם כמה הפסקות והשתתפות גם בסדנאות של מנחים אחרים. אנסה לתמצת בקצרה מה עושה את הסדנאות של אוולין להצגה הכי טובה בעיר.

כמעט בכל מפגש שבועי כזה יוצא לי לכתוב משהו שנוגע בחוויות החיים העכשוויים שלי או בזיכרונות רחוקים יותר, וגם בחוויות של אחרים. הניסוח הקונקרטי של ההרגשות הקשורות בחוויות אלו אם זה בניסוח ישיר או אם זה בניסוח מטפורי מתאים,  גורם לי לחוש שתפסתי את רגע החוויה, שלא נתתי לו לחמוק ולהעלם כאילו לא היה, לאחוז בחיים, להרגיש ולהבין מה קורה כאן בעולמנו קצר הזמן. מה שנכתב נשאר לא בגלל שהונצח על הנייר אלא בגלל שעבר את הניסוח הפנימי שלי בדרך לכתיבתו.

ואוולין יודעת איך לחלץ את הכתיבה הזו ממי שיושב בחבורה הכותבת. כל מפגש מחולק לפרקים: הכתיבה ברצף שאינה להקראה ומשחררת את היד הכותבת ללא בקרה עצמית, הצגת נושא המפגש והזמנת המשתתפים לכתוב רשימה של אסוציאציות הקשורות בו, הקראת רשימות אילו המאפשרת למשתתפים להיות ניזונים גם מאסוציאציות של חבריהם לסדנה, ואחר כך כתיבת קטע הקשור באסוציאציות שעלו. בסיום המפגש מקריאים המשתתפים את מה שכתבו. אבל זו רק פרשנות כללית שלי לאיך שמתנהל המפגש. אוולין הקוסמת עושה תוך כדי כך גם דברים נוספים שאם הייתי מודע להם אולי הייתי מנחה סדנאות בעצמי, אבל אני לא שם.

בסיום כל משתתף שמקריא את מה שכתב, מקבל משוב מחברי הקבוצה ומאוולין. אוולין בתבונה רבה יודעת לאתר ולהצביע קודם כל על הצדדים הטובים בכל קטע שנכתב, ולפעמים אני תוהה מאיפה באה לה הברקה שנאמרה. בכך גם מעודדת את הכותב, אך גם גורמת למשתתפים האחרים לנסות ולפענח את האיכויות הטובות בכל קטע, ועל ידי כך גם לשפר את הכתיבה שלהם וגם לפתח אוזן ועין חיוביים על החיים בכלל.

משתתפים רבים ממשיכים לכתוב את הקטע שהתחילו במפגש, שולחים אותו במהלך השבוע במייל לקבוצה, וההזנה ההדדית נמשכת. המפגשים האלו אינטנסיביים, נטולי פתפותי סרק, טעם החיים. כמה מחברי הטובים ביותר היום הם שותפים לפרק זמן כזה או אחר בסדנאות של אוולין.

עוזי ריש, יולי 2017.

ענת עין דור

 

סופיוניאלפייםשתיימעשרה

אוולין יקרה,

הפכתי את המילה סוף וחזרתי לגיל שמונה

פוס ו-אמרנו אז אחד לשני והתכוונו להפסיק לרגע את המשחק, לקחת אוויר ולהמשיך אחר כך.

וכך מרגיש סיום החוויה המשחקית הרצינית של מפגשי איתך.

כל הזמן אימנת אותי במגרש לשחק עם מילים ורעיון,

להרכיב ולפרק את הפאזל הלא ידוע מראש,

לאסוף מילים מהריצפה,

להכנס לתוך משפטים ולצאת עם ראש מורם

שנוגע באן למוט או בעיניים הטובות

בפיך משרוקית הזמן

שמזמינה למרוץ עם עצמנו

מול גבעות ופרוזדורים שעוד מלא אבנים מאחורייהם.

כשהצעת להמציא יותר אותיות נדלקה נורתי,

כשהבאת תותים זלגו מילים אדומות על מחברתי.

בכתיבת הרצף חשבתי על הרבה

רצפים, פינות, קוצים, חוטי חשמל, ניילונים ושמלות.

כששלחת אותי להביא תמונת ילדות,

החזרת לרגע את ילדותי לתוך חדר בבחת של ברל.

כמה מופלא הוא משחק זה,

שבאותה עט ובאותה עונה אני בכל מקום

מטיילת על פילים מעופפים

ונוחתת על מרבד מנייר עיתון.

וכשהוצאת את המשרוקית מפיך,

יצאו מילותיך מלטפות ודואגות,

כאווזה שיודעת בעל פה את השביל לאגם.

ואנו אחרייך בוטחים ומתקשקשים

במי השלייה.

תודה על הבקרים,

והשיטוטים בכל הפינות,

בין כבד לצלעות,

בין קל ללב.

באהבה

ענת עין דור

 

 

סופיוניאלפייםשתיימעשרה

אוולין יקרה,

הפכתי את המילה סוף וחזרתי לגיל שמונה

פוס ו-אמרנו אז אחד לשני והתכוונו להפסיק לרגע את המשחק, לקחת אוויר ולהמשיך אחר כך.

וכך מרגיש סיום החוויה המשחקית הרצינית של מפגשי איתך.

כל הזמן אימנת אותי במגרש לשחק עם מילים ורעיון,

להרכיב ולפרק את הפאזל הלא ידוע מראש,

לאסוף מילים מהריצפה,

להכנס לתוך משפטים ולצאת עם ראש מורם

שנוגע באן למוט או בעיניים הטובות

בפיך משרוקית הזמן

שמזמינה למרוץ עם עצמנו

מול גבעות ופרוזדורים שעוד מלא אבנים מאחורייהם.

כשהצעת להמציא יותר אותיות נדלקה נורתי,

כשהבאת תותים זלגו מילים אדומות על מחברתי.

בכתיבת הרצף חשבתי על הרבה

רצפים, פינות, קוצים, חוטי חשמל, ניילונים ושמלות.

כששלחת אותי להביא תמונת ילדות,

החזרת לרגע את ילדותי לתוך חדר בבחת של ברל.

כמה מופלא הוא משחק זה,

שבאותה עט ובאותה עונה אני בכל מקום

מטיילת על פילים מעופפים

ונוחתת על מרבד מנייר עיתון.

וכשהוצאת את המשרוקית מפיך,

יצאו מילותיך מלטפות ודואגות,

כאווזה שיודעת בעל פה את השביל לאגם.

ואנו אחרייך בוטחים ומתקשקשים

במי השלייה.

תודה על הבקרים,

והשיטוטים בכל הפינות,

בין כבד לצלעות,

בין קל ללב.

באהבה

ענת עין דור

 

רינה מושס, יועצת מס

לסדנה לכתיבה יוצרת של אוולין לוי הצטרפתי לפני מספר חודשים.

אני ממשיכה לפקוד אותה מדי יום א', ומשתדלת מאוד לא להחמיץ אף מפגש.

בסדנה אני פוגשת נשים וגברים נעימים ואינטליגנטיים, אנשים כותבים, המגיעים לסדנה כדי לשפר את כישורי הכתיבה שלהם, ואכן, בכל פגישה אני חשה כי נוספים נדבך, זווית ראייה ותוכן ונרכשות יכולות חדשות.

בחן, בהתלהבות מן המילה הכתובה ובמקצועיות ראויה לציון, מנצחת על התזמורת אוולין לוי, מעניקה למשתתפים כלים לבחון, להעמיק במחשבה ולשפר את כתיבתם, מתוך הידע העצום המצוי בידיה.

בהדרכתה של אוולין ובניווטה, מתפתחות שיחות בין המשתתפים, בנושאים שונים ומגוונים, העולים מן הכתיבה, ועולה חשיפה למגוון רחב של דרכי כתיבה – כתיבה יוצרת.

הסדנה לכתיבה יוצרת של אוולין לוי, תרמה לי אישית, באפשרות לכתוב ספר ילדים שראה אור לאחרונה.

אני ממליצה בחום.

רינה מושס – יועצת מס

לסדנה לכתיבה יוצרת של אוולין לוי הצטרפתי לפני מספר חודשים.

אני ממשיכה לפקוד אותה מדי יום א', ומשתדלת מאוד לא להחמיץ אף מפגש.

בסדנה אני פוגשת נשים וגברים נעימים ואינטליגנטיים, אנשים כותבים, המגיעים לסדנה כדי לשפר את כישורי הכתיבה שלהם, ואכן, בכל פגישה אני חשה כי נוספים נדבך, זווית ראייה ותוכן ונרכשות יכולות חדשות.

בחן, בהתלהבות מן המילה הכתובה ובמקצועיות ראויה לציון, מנצחת על התזמורת אוולין לוי, מעניקה למשתתפים כלים לבחון, להעמיק במחשבה ולשפר את כתיבתם, מתוך הידע העצום המצוי בידיה.

בהדרכתה של אוולין ובניווטה, מתפתחות שיחות בין המשתתפים, בנושאים שונים ומגוונים, העולים מן הכתיבה, ועולה חשיפה למגוון רחב של דרכי כתיבה – כתיבה יוצרת.

הסדנה לכתיבה יוצרת של אוולין לוי, תרמה לי אישית, באפשרות לכתוב ספר ילדים שראה אור לאחרונה.

אני ממליצה בחום.

רינה מושס – יועצת מס

מירי לוגסי - סדנה שנתית בבית ברל

אוולין יקרה

בגיאורגיה, הרחק מעבר להרים המושלגים, בין מפלי מים שוטפים, ישבתי וכתבתי את שהשכלתי ממך, והכתיבה קלחה כזרם הנחל הגואה.

הודות לך, לאישיותך, לידע כמעין נובע, ולכשרון הרב, להעביר לנו התלמידים את הבטחון להעלות בכתב את כל מה שנאגר במוחנו, לקבל משוב מיידי, ולפתוח בפנינו עולם רחב של סיפורים, אני באופן אישי עם מעט הכישרון, עם כתיבה פה ושם, שמאחורי אין אקדמיה או לימודים גבוהים, זכיתי הודות לך להיות שווה בין שווים, ולזכות במשובים שבעקבותיהם המוטיבציה נסקה אל על, ומי רוצה לסיים בכלל? מודה ומייחלת להמשך הקורס.

בהערכה רבה,

מירי לוגאסי,

קורס בוקר במכללת בית ברל 2011-2012

אוולין יקרה

בגיאורגיה, הרחק מעבר להרים המושלגים, בין מפלי מים שוטפים, ישבתי וכתבתי את שהשכלתי ממך, והכתיבה קלחה כזרם הנחל הגואה.

הודות לך, לאישיותך, לידע כמעין נובע, ולכשרון הרב, להעביר לנו התלמידים את הבטחון להעלות בכתב את כל מה שנאגר במוחנו, לקבל משוב מיידי, ולפתוח בפנינו עולם רחב של סיפורים, אני באופן אישי עם מעט הכישרון, עם כתיבה פה ושם, שמאחורי אין אקדמיה או לימודים גבוהים, זכיתי הודות לך להיות שווה בין שווים, ולזכות במשובים שבעקבותיהם המוטיבציה נסקה אל על, ומי רוצה לסיים בכלל? מודה ומייחלת להמשך הקורס.

בהערכה רבה,

מירי לוגאסי,

קורס בוקר במכללת בית ברל 2011-2012

סופי אורן - בית ברל

כשהגעתי הרגשתי כמו עלעל בשדה גדול מלא בעלעלים אולי קוץ פה ושם
את הרמת את מבטך וחיוך עדין ורציני על פניך שהביעו ענין אמיתי
המשכנו כל שבוע להביא, לכתוב ולהרגיש לפעמים עלעלים ולפעמים קוצים
ואת בסבלנות הארת את היש ולא העירות את האין 
וגם חייכת ומצאת בכל את הנעים והבונה עם המון אכפתיות
הפסקתי אחרי זמן להרגיש כמו עלעל התחלתי להרגיש כמו שתיל 
ואחרים התחילו להצמיח עלעלים וגם גבעולים ארוכים ונוגעים אחד בשני
והיו המון רחשים וגם אור בין לבין 
ואת חומלת היית שם מרימה ואוחזת תמיד בכל מילה ומשפט טוב 
ומלמדת ומעמידה כמו במאית מסורה מחדש את הכלים והתפאורה
כדי שנבנה ולא נתעייף
לבסוף, היו המון כלים חדשים לבנות
סוף סוף הרגשתי מוכנה לבנות ולחצוב: 
כלים היו באמתחתי ויצאתי לדרך 
ולך המון תודה אוולין 
על הסדנה ועל האכפתיות האמתית לגלות כותבים לעתיד!

סופי לב אורן,
קורס בוקר, מכללת בית ברל 2011-2012

כשהגעתי הרגשתי כמו עלעל בשדה גדול מלא בעלעלים אולי קוץ פה ושם
את הרמת את מבטך וחיוך עדין ורציני על פניך שהביעו ענין אמיתי
המשכנו כל שבוע להביא, לכתוב ולהרגיש לפעמים עלעלים ולפעמים קוצים
ואת בסבלנות הארת את היש ולא העירות את האין 
וגם חייכת ומצאת בכל את הנעים והבונה עם המון אכפתיות
הפסקתי אחרי זמן להרגיש כמו עלעל התחלתי להרגיש כמו שתיל 
ואחרים התחילו להצמיח עלעלים וגם גבעולים ארוכים ונוגעים אחד בשני
והיו המון רחשים וגם אור בין לבין 
ואת חומלת היית שם מרימה ואוחזת תמיד בכל מילה ומשפט טוב 
ומלמדת ומעמידה כמו במאית מסורה מחדש את הכלים והתפאורה
כדי שנבנה ולא נתעייף
לבסוף, היו המון כלים חדשים לבנות
סוף סוף הרגשתי מוכנה לבנות ולחצוב: 
כלים היו באמתחתי ויצאתי לדרך 
ולך המון תודה אוולין 
על הסדנה ועל האכפתיות האמתית לגלות כותבים לעתיד!

סופי לב אורן,
קורס בוקר, מכללת בית ברל 2011-2012

דני בן יעקב

אוולין נתנה לי את הבסיס לכתיבה שלי, בכל מפגש התרגשתי מחדש כשהגעתי לרבדים שלא ידעתי כי קיימים אצלי.
כל מפגש היה בנושא שונה , מגוון ומעניין.
תודה על הכל .

דני בן יעקב, מחבר הספר "דלת חדשה נפתחת".

15.9.18

אוולין נתנה לי את הבסיס לכתיבה שלי, בכל מפגש התרגשתי מחדש כשהגעתי לרבדים שלא ידעתי כי קיימים אצלי.
כל מפגש היה בנושא שונה , מגוון ומעניין.
תודה על הכל .

דני בן יעקב, מחבר הספר "דלת חדשה נפתחת".

15.9.18

ליאורה מקמל

הסדנה של אוולין היא חממה אידאלית לכותבים. אוולין נותנת כלים ומגבשת קבוצה שיש בה הפרייה הדדית והשראה. מאז שאני בסדנה חזרתי לכתוב. ואני מרגישה איך משבוע לשבוע הכתיבה שלי ושל חברי הקבוצה שופעת, מזדקקת ומתלטשת. שלא לדבר על מה שזה עושה לנשמה. מהתנסות אישית מומלץ בחום🌹

ליאורה מקמל, מחברת הספר "מים זה משהו או כלום?" בהוצאת סטימצקי.

25.9.18

הסדנה של אוולין היא חממה אידאלית לכותבים. אוולין נותנת כלים ומגבשת קבוצה שיש בה הפרייה הדדית והשראה. מאז שאני בסדנה חזרתי לכתוב. ואני מרגישה איך משבוע לשבוע הכתיבה שלי ושל חברי הקבוצה שופעת, מזדקקת ומתלטשת. שלא לדבר על מה שזה עושה לנשמה. מהתנסות אישית מומלץ בחום🌹

ליאורה מקמל, מחברת הספר "מים זה משהו או כלום?" בהוצאת סטימצקי.

25.9.18

ענת דן

אוולין,

כל שיעור שלך הוא חגיגה לאוהבי כתיבה.

הידע הרב שאת מעניקה בנדיבות רבה, התרגילים החכמים שלך, מהווים גשר נפלא לתהליך הכתיבה.
לכל שיעור אני מגיעה סקרנית לקראת הרפתקה חדשה.
תודה רבה

ענת דן

8.10.18

אוולין,

כל שיעור שלך הוא חגיגה לאוהבי כתיבה.

הידע הרב שאת מעניקה בנדיבות רבה, התרגילים החכמים שלך, מהווים גשר נפלא לתהליך הכתיבה.
לכל שיעור אני מגיעה סקרנית לקראת הרפתקה חדשה.
תודה רבה

ענת דן

8.10.18

רותם אלון

הי יקירתי,

תודה על ליווי צמוד ואישי בכתיבה,

תודה על יכולתך לראות כל אחד ואחת דרך מסגרת קטנטנה (בדיוק אותה מסגרת דרכה כותבים)

תודה על יכולתך להעצים כל אחד ברגע נתון.

מלבד יכולותיך להביא חומרים שונים ומגוונים לעודד ליצירה ולשבחה

ניחנת בראייה את הפרט והעצמתו וזה מה שמשאיר טעם טוב לכל מי שפוגש אותך

ידיעתו המוחלטת שאת רואה אותו בזמן נתון ואינך שופטת!

יש בך יכולת קבלה והכלה.

 

כתיבה ככתיבה היא כלי נהדר ולא משנה מה ניצוק לתוכה, אהבתך לכתיבה מדביקה את סובבייך!

ישר כוח

את עושה חסד עם מי שפוגש אותך.

שיהיה לך בהצלחה רבה בהמשך!!!!

להמלצות אני כאן!

באהבה והערכה רבה,

רותם.

הי יקירתי,

תודה על ליווי צמוד ואישי בכתיבה,

תודה על יכולתך לראות כל אחד ואחת דרך מסגרת קטנטנה (בדיוק אותה מסגרת דרכה כותבים)

תודה על יכולתך להעצים כל אחד ברגע נתון.

מלבד יכולותיך להביא חומרים שונים ומגוונים לעודד ליצירה ולשבחה

ניחנת בראייה את הפרט והעצמתו וזה מה שמשאיר טעם טוב לכל מי שפוגש אותך

ידיעתו המוחלטת שאת רואה אותו בזמן נתון ואינך שופטת!

יש בך יכולת קבלה והכלה.

 

כתיבה ככתיבה היא כלי נהדר ולא משנה מה ניצוק לתוכה, אהבתך לכתיבה מדביקה את סובבייך!

ישר כוח

את עושה חסד עם מי שפוגש אותך.

שיהיה לך בהצלחה רבה בהמשך!!!!

להמלצות אני כאן!

באהבה והערכה רבה,

רותם.

מרי שרון קוגן

אוולין,

את ההוכחה שאין צירופי מקרים וכמה טוב שקרה. המפגש עמך בסדנה במתן פתח את הצוהר של החלום שהיה בתוכי שנים רבות.
מיד הבנתי שהידע והרגש הספרותי שבך הוא אין סופי. ההחלטה לעבוד עמך ולצידך באופן פרטני היתה קסומה. יש בך את היכולת לכוון, לדייק ולהרחיב את האופק היצירתי אצל כל כותב. מתחיל או מתקדם.
את זו שעודדת את הכתיבה האינטואיטיבית שגעשה בי. את הראשונה שנטעת בי את האמונה שאני יודעת ויכולה לכתוב
אחרי 5 שנים של מחשבות וחששות, בזכותך היום אני אוחזת את הרומן הראשון שלי שבקרוב יראה אור וכבר עובדת על ספר ההמשך.

תודה על כל הטוב שנתת לי. על כל העושר והידע, על הרגישות והלב המכיל שבך.

בהערכה גדולה לעד,
מרי שרון קוגן

7.10.18

אוולין,

את ההוכחה שאין צירופי מקרים וכמה טוב שקרה. המפגש עמך בסדנה במתן פתח את הצוהר של החלום שהיה בתוכי שנים רבות.
מיד הבנתי שהידע והרגש הספרותי שבך הוא אין סופי. ההחלטה לעבוד עמך ולצידך באופן פרטני היתה קסומה. יש בך את היכולת לכוון, לדייק ולהרחיב את האופק היצירתי אצל כל כותב. מתחיל או מתקדם.
את זו שעודדת את הכתיבה האינטואיטיבית שגעשה בי. את הראשונה שנטעת בי את האמונה שאני יודעת ויכולה לכתוב
אחרי 5 שנים של מחשבות וחששות, בזכותך היום אני אוחזת את הרומן הראשון שלי שבקרוב יראה אור וכבר עובדת על ספר ההמשך.

תודה על כל הטוב שנתת לי. על כל העושר והידע, על הרגישות והלב המכיל שבך.

בהערכה גדולה לעד,
מרי שרון קוגן

7.10.18

אוולין לוי, סטודיו לכתיבה יוצרת
אוולין לוי - כתיבה יוצרת וליווי כותבים